עסקים מומלצים

ארבעת התקלות הנפוצות ביותר בדודי שמש

רובנו אוהבים להתקלח במים חמים גם בקיץ וגם בחורף. לרוב לא תהיה לנו בעיה בנושא הזה, כי מדובר על מערכת חימום מים מאוד אמינה שנשארת לאורך זמן.

אך חשוב לדעת כי גם לדודי שמש יש תקלות שהן הגורם לכך שביום שמשי מאוד לא יהיו לגם מים חמים. במאמר זה תוכלו לקרוא על חמשת התקלות הנפוצות ביותר בדודי שמש.

 

ארבעת התקלות הנפוצות ביותר בדודי שמש

 

תקלה מספר אחת: אבנית על גוף החימום

אבנית על גוף החימום היא למעשה התקלה הנפוצה ביותר בדודי שמש שגורמת לכך שלא יהיו לכם מים חמים.

אבנית היא למעשה סוג של אבן הנגרמת בעקבות חימום המים והיפרדות של המינרלים מהם. כאשר מינרלים אלו מתקשים הם הופכים לאבן שמצטברת על גוף החימום.

הצטברות רבה של אבנית גורמת בסופו של דבר לגוף החימום להישרף ולהפסיק לחמם את המים. במצב זה לא תהיה לכם ברירה ותצטרכו להחליף את גוף החימום. בנושא של תקלות אבנית בגוף החימום תוכלו למצוא מידע נוסף כאן.

 

תקלה מספר שתיים: אבק על הקולטנים

הקולטנים הם למעשה הפריט בדוד החימום שקולט את אנרגיית השמש. הם אלו שמתחילים את התהליך של חימום המים שלכם.

על מנת שהקולטנים יקלטו היטב את האנרגיה מהשמש, עליהם להיות נקיים. דודי השמש בישראל נמצאים על גגות הבתים שפחות זמינים עבורנו ביום יום, כך שאנו לא מנקים אותם בתדירות גבוהה.

לעיתים התקלה של דוד שמש שאינו מחמם קשורה בבעיה הפשוטה הזו וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה מידי פעם לנקות את הקולטנים כדי לאפשר להם לבצע את עבודתם.

 

תקלה מספר שלוש: דוד לא מחמם בבנייני דירות

בבנייני דירות מערכת הדודים עובדת מעט שונה מדוד שמש בבית פרטי. בגלל שגג הבניין קטן  ביחס למספר הדיירים בבניין, לא ניתן להציב דודי שמש גדולים כמו בבתים הפרטיים.

לכן בבנייני דירות משתמשים במערכת דודים משותפת לכל הדיירים יחד. למעשה לכל דייר יש מיכל דוד קטן מהרגיל שצמוד לדירה והמים שבו מתחממים באמצעות קולטנים משותפים ומערכת צינורות משותפת.

המון פעמים, בעיקר בחורף ובימים שאין שמש, המים לא מתחממים כמו שצריך, וזאת מהסיבה שבין הדודים בבתים לצינורות המשותפים אין הפרדה ואז מים קרים מהצינורות שאינם התחממו, זולגים אל הדוד ומקררים את המים שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי.

חשוב לציין שכיום יש לדבר זה פתרון מצוין שנקרא מערכת פקחום היוצרת שסתום חשמלי בין הצינורות לדודים. 

 

תקלה מספר ארבע: בלאי של צינורות הדוד

כדי שהמים החמים והקרים יעברו במערכת הדוד, על המערכת להיות מחוברת בעזרת צינורות ועליהם להיות תקינים.

צינורות שבהם יש קרע או סדקים עלולים לגרום לנזילה ורק המים שנשארו בתוך המערכת יתחממו. לכן חשוב מידי פעם לבדוק את מצב הצינורות ולהחליף בעת הצורך.